lördag 24 maj 2008

Nyköpings Gästabud...

En av de många berättelser jag hörde på GK

- Min tragedi var att jag inte kände den svenska historien, förstår du, sa han.Jag blev alltså inbjuden till Sveriges Television för att försvara mina teorier om att anfallet mot Lindisfarne var en hämd för gamla oförätter mot det gotiska folket av katolisiemen.

Men 08-Makten tycket inte om mej och det gick lika illa för mej i SVT som för alla innan mej och alla efter mej. Programledaren och de övriga inbjudna debattörerna hade gillrat en fälla i vilken jag föll. Inte ens Milos skildringar av invånarnas schizofrena liv i öststaterna - ett språk på jobbet och ett annat hemma - kan överträffa StockholmsMaktens ondska och den kluvenhet bland befolkningen som den orsakat.

Den ondska vi idag ironiskt kallar "Stockholmshumanismen" eller 08-Makten går inte längre att reparera. Vill du överleva i ett land som Sverige, utgå ifrån det många redan vet: Stockholm ljuger, har ljugit och kommer alltid att ljuga.

Nyköpings Gästabud om och om igen...
Nyköpings gästabud om och om igen...


Ref 1