måndag 27 oktober 2008

Lars Lerin tackar för recensionen

"hej goten,

jo- det var en jäkla fin recension. så roligt för mig att någon kan
intressera sig så för mina bilder. jag klarar inte kommentera det du
skrivit, men kanske krakow ... jo, jag tänkte lite på hitchkock (kan ej
stava) för såg filmen med utsikt mot en fasad o allt som hände i de olika
fönstren. har en liten idé om att göra det i akvarell så smånigom
blir också lite nyfiken på vilka bilder du tyckte inte platsade på
utställningen ...!
tack än en gång för de fina orden!
Ljus hälsn lars

From: laxholmen(at)telia.com"


Margareta Björkäng Eriksson (foto)
Svar: Tack för de orden, Lars, de värmde. Roligt för mej...och ordblinda är vi allihopa. Jo, det fanns bland annat en kub som var, tja, lite slarvigt ihoppsatt som stod på en "piedestal".
påminde om Mejan 1977...allt påminner...kanske inte tillförde så mkt...och det fanns några småtavlor som liksom..."småtjuvade"... på helheten. Charmigt - okej...men...ju bättre verk, ju vackrare barn man visar upp, ju mer krävs att man "dödar sina älsklingar"...sluta nu...ja, strunt samma, detta är bagateller mot helhetsintrycket: makalöst bra! Just det, en sak till jag glömde i recensionen: skorna var stencoola!. Mindes Gudibrallan på Lijevalcks1970

Ska försöka kolla en gång till på Walmunds udde och därefter försöka besvara din fråga. Kan dröja ett tag till dess. Tack än en gång för ditt mejl, det värmde ordentligt! Ha de bra! /r

PS Läs även ovationerna på Det ingen ännu sett och Mostrarnas tid

Inga kommentarer: